Dersin Adı | Görme Optiği II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OPT 201 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin görme yolları, göz hareketleri, görme alanları, az görme ve ametropilerin düzeltilmesi kavramlarını öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; Ametropi, Siklopleji, Skiyaskopi, Anizometropi, Görsel Rehabilitasyon, Ametropilerin Gözlük, Kontak Lens ve Cerrahi Müdahale ile Düzeltilmesi konularını kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Görme Yolları | |
2 | Göz Hareketleri | Optisyenler İçin Görme Optiği ve Görme Kusurlarının Düzeltilmesi, s. 15 - 25 |
3 | Göz Uyumu | Optisyenler İçin Görme Optiği ve Görme Kusurlarının Düzeltilmesi, s. 27 - 38 |
4 | Görme Alanları | Optisyenler İçin Görme Optiği ve Görme Kusurlarının Düzeltilmesi, s. 40 - 47 |
5 | Az Görme | Optisyenler İçin Görme Optiği ve Görme Kusurlarının Düzeltilmesi, s. 49 - 69 |
6 | Anizometropi | Optisyenler İçin Görme Optiği ve Görme Kusurlarının Düzeltilmesi, s. 70 - 75 |
7 | Görsel Rehabilitasyon | Optisyenler İçin Görme Optiği ve Görme Kusurlarının Düzeltilmesi, s. 75 - 84 |
8 | Arasınav | |
9 | Objektif ve Subjektif Muayene Yöntemler | Optisyenler İçin Görme Optiği ve Görme Kusurlarının Düzeltilmesi, s. 85 - 92 |
10 | Ametropilerin Gözlükle Düzeltilmesi | Optisyenler İçin Görme Optiği ve Görme Kusurlarının Düzeltilmesi, s. 93 - 108 |
11 | Ametropilerin Kontak Lens ile Düzeltilmesi | Optisyenler İçin Görme Optiği ve Görme Kusurlarının Düzeltilmesi, s. 93 - 108 |
12 | Ametropilerin Cerrahi Müdahale ile Düzeltilmesi | Optisyenler İçin Görme Optiği ve Görme Kusurlarının Düzeltilmesi, s. 93 - 108 |
13 | Proje Sunumları | |
14 | Proje Sunumları | |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Optisyenler İçin Görme Optiği ve Görme Kusurlarının Düzeltilmesi, Yrd. Doç. Dr. Nesimi Cihan ÜNLÜÇERÇİ, Nobel Tıp Kitabevleri, 2016 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Davey M. Wooton. Optical training: skills and procedures, Butterworth-Heinemann, 2003 Aydın P. Çeviri Editörü. Amerikan Göz Akademisi Temel ve Klinik Bilimler Kursu, Cilt 3, Klinik Optik, Güneş Tıp Kitabevi, Ankara 2008. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 25 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 14 | |
Final Sınavı | 1 | 18 | |
Toplam | 130 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Müşteri, tedarikçi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | X | ||||
12 | Bir optisyenlik mağazasının idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahiptir | X | ||||
13 | Görme sağlığı ile ilgili ürünlerin takibini sağlar ve işletmedeki gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest